Master chef vs top chef

Urmaresc amandoua emisiunile, dar desi le urmaresc pe amandoua doar din una mai inteleg si eu cate ceva. Din master chef. Master chef este dupa cum bine se stie pentru amatori, pentru cei ca mine. In cealalta paralela gasim top chef, special conceput pentru bucatari. Amandoua emisiunile sunt extraordinare, sunt frumoase si te invatat cate ceva.

Daca la top chef ma uit degeaba, nu inteleg nimic, la master chef mai invat si cate o leguma noua, cate un sos ciudat. Este extraordinar de mult munca pentru a  ajunge in bucatar bun,  multe nopti pierdute, multi cartofi curatati si multe mancare stricata. Pentru a ajunge la combinatia perfecta trebuie facute experimente.
Daca unele produse sunt mai ieftine, majoritatea sunt foarte scumpe si nu prea trebuie stricate asa usor. Ideal ar fi sa ne iasa din prima preparatul final, dar de cele mai multe ori nu iese din prima.

Intotdeauna va fi ceva lipsa, ceva ars sau ceva nefacut. Desi imi place sa gatesc nu as face-o in modul profi. Prefer sa mananc decat sa gatesc. Unele probe din ambele emisiuni mi se par asa de ciudate si de grele. De exemplu la master chef sa le spuna pe nume pestilor. Sunt extraordinari de multi si cu denumiri ciudate.
Bineinteles ca avand contact cu ei este mult mai usor sa-i identifici, dar pentru un necunoscator pare un adevarat obstacol. Daca pestii se pot vedea, mai era proba cu condimentele  unde dupa parerea mea mi se parea imposibila. Pana sa ma uit la master chef habar nu aveam ca exista atatea tipuri de piper.

Cu ajutorul master chefului am inceput si eu pe acasa sa experimentez. Si bine zis sa experientez, ca de iesit cam greu iese. Singurul preparat care a avut gust a fost o prajitura, in rest mancarea nu. Mai am de lucrat la ea. Daca in sezoanele trecute la master chef erau doar oameni de rand, sezonul acesta este cu vedete.
Mult mai interesant. Daca unii dintre ei nu au ce cauta acolo sunt si alte personaje care se cred  foarte buni, fiind astfel ingamfati si increzuti. Ca si in sezoanele trecute s-a aflat din timp cine a castigat.

Nu inteleg cum se pot pierde informatii de genul. Faptul ca este regizat cu ceva timp le ofera spatiul necesar dezvaluirii castigatorului. Eu de exemplu aflasem chiar din primele episoade ca Aida sau cum o chema va castiga. Asa ca tot sezonul m-am axat pe ea. Sa vad cu ce a fost mai buna decat ceilalti, ce preparate a realizat, daca juriul a certat-o vreodata si alte evenimente similare. La fel s-a intampla si in primul sezon cu Petru. Nu s-a aflat chiar asa din timp ca in cazul celui de-al doilea, dar oricum se stia.

Probabil este vreo strategie de marketing, nu imi pot da seama, dar cert ceva este. Nu poate fi aceeasi greseala 3 ani la rand. Undeva se intampla ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu