Sport, sport si iar sport!

Am zis de multe ori ca trebuie sa fac ceva cu mine. La doar doua trepte urcate am limba cat a unui caine insetat, iar inima imi bate cu putere la fiecare efort. Sunt constienta ca sportul a disparut definitiv din viata mea si cu toate astea nu misc un deget pentru a remedia ce s-a distrus. De ce? Pentru ca imi este mult mai bine sa-mi urc dosul in masina si sa mi-l cobor cat mai aproape de orice, sa iau liftul in loc sa urc niste scari si sa evit cu toata puterea orice urma de activitate care implica efort. Si toate acestea sunt pentru ma imbat o falsa impresie ca acolo unde nu exista grasime, nu este nevoie nici de sport. Gresit!

Dragii mei, oricat am parea de slabi si oricat de bine am arata, sportul este parte esentiala a vietii noastre. Este important, ca atunci cand timpul ne-o permite, sa incercam sa diversificam activitatile de zilnice si sa practicam macar 10 minute de sport. Fie ca mergem pe jos (chiar si asta ajuta enorm) sau alergam ori ne culegem transpiratia in urma unui joc (de volei, tenis, fotbal etc.), important este sa ne miscam. Doar asa putem avea un organism sanatos si o minte ascutita.

Insa, sportul nu este totul. Degeaba te lauzi ca mergi si alergi, daca la 5 minune dupa activitate te racoresti cu o bere sau iti aprinzi repede o tigara. Tot efortul depus se anuleaza instantaneu, iar organismul nu va recunoaste miscarea. Ce mai conteaza 30 de minute in plus? Merita din plin sa recunoastem aceasta pauza ca parte esentiala a intregii activitati. Iar, pe langa toate acestea, sa nu uitam si de alimentatie. O masa bogata in proteine si variata, va da o mana de ajutor efortului depus. In fond, degeaba faci sport, daca mintea iti sta doar la burger-ul pe care o sa-l mananci cand termini de alergat. Asadar, incercati macar 30 de minute sa faceti miscare sub orice forma posibila. Acest lucru ajuta atat la oxigarea creierului cat si la conditia fizica zilnica, care ne ajuta sa ne mentinem sanatosi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu