Cam toate facultatile-s inutile

De voie, de nevoie, ca orice viitoare studenta, in perioada de dinaintea BAC-ului a trebuit sa ma informez in legatura cu facultatile care sunt disponibile in Capitala. Desi stiam deja ce imi doresc sa urmez, continuam sa caut si sa citesc despre tot soiul de specializari si sectii din pura curiozitate a unei boboace in devenire. Astfel am dat de cateva facultati care mi-au captat atentia intr-un sens mai putin bun. Spre exemplu, jurnalismul sau antropologia.

Ce ar trebui sa faci dupa ceste facultati? De la jurnalism provin cei mai multi someri dintre toti absolventii de facultati din Romania, iar antropologia din ce am inteles se leaga de resurse umane, dar totusi.. nu vad de ce ai urma o astfel de specializare cand te-ai putea duce direct la resurse umane. Apoi am stat si m-am intrebat ‘dar care facultate iti asigura cu adevarat viitorul’? Primele raspunsuri care mi-au venit in minte au fost automatica din cadrul Politehnicii si medicina. Apoi am realizat ca dupa 6 ani de chinuri la medicine urmeaza perioada de rezidentiat in care un viitor medic ce face practica intr-un spital din Romania ia cel mult zece milioane salariu. Iar specializarile de dupa medicina dureaza cel putin doi-trei ani, daca esti norocos sau te multumesti sa fii un amarat de medic de familie. Si automatica? Da, aici chiar sunt sanse sa faci ceva chiar din timpul facultatii daca te duce capul, dar oricum nu e prea sigura treaba.

Ingineri si programatori sunt destui in tara, cu toate ca nevoia de profesionisti in aceste domenii creste continuu. Ideea mea este ca nu exista nici o facultate care sa ofere studentului siguranta ca va ajunge cineva in viitor. Prin urmare, cel mai important lucru este ca fiecare tanar sa-si cunoasca si sa-si depaseasca limitele si sa gaseasca metode de a se descurca pe cont propriu, fie ca ar avea o facultate in spate sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu