Obiceiurile mele de Craciun

Craciunul este una dintre cele mai importante sarbatori ale romanilor. Sarbatorim nasterea Domnului insa multi mai uita de acest aspect si sarbatoresc doar faptul ca primesc cadouri. In familia mea inca se mai tin unele obiceiuri stravechi cat si datinile de familie. Mama face cozonaci, tata taie porcul (noroc ca ei stau la tara si isi permit). Insa cel mai frumos lucru mi se pare impodobirea bradului. In seara de Ajun ma duc la cine apuc sa imbrac bradul in luminite si sa pun apoi cadouri sub el. Anul trecut am facut pe Craciunita pentru nepoata mea cu cadouri, dulciuri, jucarii, baloane si tot tacamul apoi am mancat bomboamne direct din brad.

cel mai frumos insa mi se pare linistea de dupa. Adica cand stai seara la lumina bradului cu un miros de scortisoara in casa, portocala si vanilie, dupa atatea dulciuri facute si o ciocolata calda in mana.

Obiceiurile de Craciun si le face fiecare. Unii mai merg cu colindatul sa mai faca un banut, in special cei mici. Insa de la an la an observ ca tot mai putini colindatori de asuna la usile oamenilor. Altii merg cu impartitul de cadouri, altii lucreaza insa cei mai multi stau pur si simplu la televizor. Anul acesta mi se pare ca nici nu vine Craciunul, avand in vedere ca vremea asta seamnaa din ce in ce mai mult cu primavara.

Totusi eu am lista pregatita cu ce trebuie sa cumpar si desigur si spiritul antrenat. Obiceiurile mele de Craciun se modifica de la an la an in functie de oamenii pe care ii am alaturi. Anul asta planuiam sa mergem undeva unde e cald sa nu mai simtim gerul de iarna dar se pare ca a venit caldura la noi. Ar fi trist sa nu ninga. Cand eram mica tare mai plangeam daca in ziua de Craciun nu era zapada insa se intampla ca de fiecare data sa vina o ninsoare zdravana si sa nu ne lase asa pe margine. In Galati cel putin a fost mereu zapada iarna mai ales in decembrie. Restul nu prea conteaza. Anul acesta se pare ca ma voi bucura in continuare de o traditie pe care o am de ceva timp insa va fi mult mai dezvoltata: sa tai porcul la tara, desigur eu stau in casa sa nu aud vaietele si sa impodobesc brazii celor dragi. Am observat ca in ultimul timp lumea nu mai are timp. Apeleaza la mine ca sa faca pomul de Craciun si pentru alte cumparaturi. Ma bucur sa ajut. Sper sa pot si anul acesta, chiar daca familia e mai numeroasa si sunt mai multe locuri in care trebuie sa ma impart.

Eu nu gatesc prea mult iar carnatii nu-mi plac asa ca se face schimb pe schimb. Cine gateste de Craciun are pomul impodobit de mine. Noroc ca sunt cea mai mica din familie si lumea imi poarta de grija ca sa nu mor de foame ca de ar fi dupa mine, mancare pentru pisica sa fie cain rest nu conteaza, eu mananc cartofi si morcovi toata ziua, iaurturi si fructe daca am. Cate un ceai negru si gata.

Obiceiurile de Craciun se mentin la urma urmei acolo unde e familie, unde lumea e unita si unde cei mai nevoiasi primesc ajutor. Totusi un Craciun fara brad nu trebuie sa existe asadar anul acesta voi face multe surprize.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu