O perspectiva diferita asupra femeii

Mirëdita, care inseamna „buna ziua“, am auzit de mai multe ori pe parcursul celor zece zile cand am stat in Albania. Scopul vizitei noastre (in total aproximativ 15 persoane) a fost de a invata mai mult despre cultura acestei tari, de a ajuta locuitorii dintr-un sat aproape de capitala tarii, Tirana si de a organiza programe educationale pentru copii.

Inca de la granita, am aflat care este statutul meu, de femeie. I-am dat pasaportul meu granicerului si, cand mi l-a inapoiat, am observat ca nu imi pusese viza. I-am spus ca a uitat sa faca acest lucru, la care raspunsul lui m-a socat. „Oh, nu am uitat, dar femeilor nu le punem stampila, pentru ca ele nu au niciun drept, nu reprezinta nimic in ochii nostri“. Si acest lucru avea sa mi se adevereasca prin fapte, peste cateva zile. Intr-o dimineata am aflat ca o familie avea nevoie de ajutor la camp. Fiind crescuta la oras, m-am gandit ca o sa fie interesant, si asa a fost. Am invatat cate ceva, nu numai despre cum sa cultivi, dar si despre cultura albaneza. Barbatul statea, se plimba, se odihnea, bea apa (fiindca era foarte cald), iar femeia ducea tot greul. Ea sapa si muncea. Pe parcursul a doua zile, cat timp am ajutat aceasta familie, el nu a ridicat nici macar un pai, pentru ca acolo femeile trebuie sa munceasca.

O data am fost si la mare. Parea putin dezolant: multa mizerie, apa murdara. In acest peisaj, un om se plimba cu calul (care se potrivea atat de bine acestui peisaj, deoarece culoarea lui era de un gri murdar). Scopul lui era ca oamenii sa se fotografieze cu calul sau pe malul marii. Nu stiu daca avea succes, dar animalul statea si manca din gunoi, apoi omul l-a bagat in mare ca sa faca o baie.

Ca orice tara, Albania nu are numai puncte slabe. Oamenii sunt foarte prietenosi si te ajuta la nevoie. Am fost intr-o livada, unde am mancat fructe pe saturate: prune, piersici...tot ce am vrut.

Desi a fost o experienta frumoasa, am invatat sa imi pretuiesc mai mult tara si sa fiu multumitoare pentru locul unde m-am nascut. Este adevarat ca in Romania este coruptie, se fura mult, dar fiecare tara le are pe ale ei. Cel putin aici sunt tratata corect, am drepturi si obligatii, in acelasi timp. Nu sunt considerata un nimic sar doar un simplu obiect.

Am valoare si sunt iubita!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu